GŁÓWNE ZAMIERZENIA TERAPEUTYCZNO-LOGOPEDYCZNE w pracy logopedów Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pucku
wstępna ocena problemu logopedycznego, kwalifikowanie na terapię; 2. Przesiewowe badania słuchu programem komputerowym Audiometr na terenie Poradni ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową: rozwijanie i doskonalenie spostrzegawczości słuchowej, koordynacji słuchowo-wzrokowej, koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej (sprawność ruchowa w obrębie aparatu mowy) z uwzględnieniem indywidualnych możliwości małego dziecka ; korygowanie nieprawidłowego sposobu połykania i oddychania, przezwyciężanie złych nawyków oddychania przez usta i połykania międzyzębowego , porady dla rodziców i instruktaż logopedyczny; podnoszenie sprawności ruchowej w obrębie aparatu artykulacyjnego , ćwiczenia ruchowe języka, warg, żuchwy itd. ćwiczenia kształtujące i korygujące artykulację w mowie małego dziecka;
usprawnianie funkcjonowania analizatora słuchowego ,ćwiczenia słuchu fonemowego, ćwiczenia syntezy i analizy głoskowej słów itd., rozwijanie i doskonalenie percepcji słuchowej dziecka, koordynacji słuchowo-wzrokowej, koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej (sprawność ruchowa w obrębie aparatu mowy); wstępne i orientacyjne diagnozowanie słuchu komputerowym programem Audiogram z zastosowaniem Platformy do badania zmysłów; usprawnianie ruchowe aparatu artykulacyjnego; korygowanie nieprawidłowego sposobu połykania i oddychania; wywoływanie, korygowanie i kształtowanie poprawnej artykulacji głosek, korygowanie głosek zaburzonych artykulacyjnie, utrwalanie poprawnej wymowy; c). wspomaganie rozwoju mowy dzieci niepełnosprawnych: upośledzonych umysłowo, z wadą słuchu, niepełnosprawnych ruchowo (mózg. poraż. dziec.), z afazją oraz innymi niepełnosprawnościami, w tym sprzężonymi: rozwijanie, ćwiczenie i doskonalenie percepcji słuchowej dziecka, koordynacji słuchowo-wzrokowej, koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej (sprawność ruchowa w obrębie aparatu mowy) z uwzględnieniem indywidualnych możliwości dziecka; podnoszenie sprawności ruchowej w obrębie aparatu artykulacyjnego; kształtowanie prawidłowego sposobu połykania i oddychania, przezwyciężanie nieprawidłowego nawyku oddychania przez usta; kształtowanie i korygowanie artykulacji spółgłosek; utrwalanie poprawnej realizacji głosek w mowie czynnej ucznia itd. zgodnie z jego indywidualnymi możliwościami rozwojowych. |
|
|