Wczesne wspomaganie rozwoju
Wczesnym wspomaganiem rozwoju obejmowane są dzieci niepełnosprawne oraz ich rodziny od chwili stwierdzenia u dziecka niepełnosprawności do rozpoczęcia nauki w szkole.Podstawą do objęcia dziecka jest opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wydana przez zespół orzekających działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju mogą być organizowane w publicznych i niepublicznych: przedszkolach i szkołach podstawowych, w tym specjalnych, innych formach wychowania przedszkolnego, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodkach wychowawczych, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych oraz poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradniach specjalistycznych, w których powołano zespół wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania organizuje się w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu. W przypadkach uzasadnionych potrzebami dziecka i jego rodziny miesięczny wymiar godzin zajęć w ramach wczesnego wspomagania może być wyższy niż 8 godzin. Zwiększenie liczby godzin wymaga zgody organu prowadzącego jednostkę systemu oświaty, w której dziecko realizuje zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju.
W ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Poradnia prowadzi terapię logopedyczną oraz
pedagogiczną.
Poradnia na wniosek rodzica wydaje opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju.
Zespół Wczesnego Wspomagania rozwoju:
- Dariusz Majewski – psycholog, przewodniczący zespołu
- Ludwika Selke – pedagog
- Alina Harbat – pedagog
- Magdalena Borzyszkowska – logopeda
- Joanna Wszeborowska - pedagog
- Liliana Heyducka - pedagog
- Aleksandra Jarmulewska – logopeda
- Ewelina Kowalczyk – logopeda